“او از پشت به من شلیک کرد”: مصدومیت بی رحمانه الینا سویتولینا باعث هرج و مرج خوشمزه در اوپن استرالیا شد | اوپن استرالیا 2024

الینا سویتولینا مدتهاست که خود را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جهان تثبیت کرده است. سویتولینا در اوج قدرت خود، با رسیدن به شماره 3، عناوین متعددی را به دست آورد، تقریباً تمام بازیکنان برتر را شکست داد و حرفه ای درخشان را برای خود رقم زد.

اما او هرگز در تورنمنت های گرند اسلم خطرناک تر از هشت ماه گذشته پس از بازگشت از مرخصی زایمان به نظر نمی رسید. تنیس سویتولینا همیشه در برابر بازیکنان برتر در تورنمنت‌های بزرگ‌تر بیش از حد تدافعی بوده است، اما او مصمم بازگشته است تا از این لحظه استفاده کند و با شجاعت بیشتری بازی کند.

پس از یک فصل بازگشت تماشایی در سال گذشته، سویتولینا در میانه های پر هرج و مرج قرعه کشی اوپن استرالیا با یک فرصت روشن برای رسیدن به اولین فینال گرند اسلم خود وارد شد. در عوض، در عرض چند دقیقه از بازی دور چهارم، امیدهای سویتولینا از بین رفت.

پس از سه بازی مقابل لیندا نوسکووا، سویتولینا به دلیل آسیب دیدگی کمر مجبور به بازنشستگی شد در حالی که 0-3 عقب بود.

سویتولینا گفت: «احساس می‌کنم همه چیز را درست انجام می‌دهم. “من خارج از فصل خوبی داشتم. من واقعا خوب تمرین کردم. بله، فقط این اتفاقات غیر منتظره رخ می دهد. مثل تجمعی نیست که در آن کمردرد شدید داشتم و انتظار چنین چیزی را داشتم. واقعاً از ناکجاآباد آمده است.”

الینا سویتولینای اوکراینی قبل از انصراف از بازی دور چهارم خود مقابل لیندا نوسکووا در مسابقات آزاد استرالیا تحت درمان قرار گرفت. عکاس: الساندرا تارانتینو/AP

سال گذشته، Svitolina پس از به دنیا آوردن دخترش Skaï، با ظاهری باورنکردنی بازگشت. پس از دویدن هیجان انگیز به مرحله یک چهارم نهایی اوپن فرانسه در اولین تورنمنت گرند اسلم، او به سرعت آن را با بهترین گرند اسلم دوران حرفه ای خود دنبال کرد و در راه رسیدن به نیمه نهایی ویمبلدون، ایگا شویتک را شکست داد.

این زن 29 ساله نه تنها از خستگی و مرخصی زایمان، بلکه به عنوان یک چهره عمومی برجسته در کشورش پس از حمله روسیه به اوکراین بازگشته بود. در پایان فصل، سویتولینا به عنوان بهترین بازیکن سال WTA کامبک انتخاب شد.

حتی پس از اینکه سویتولینا به دلیل شکستگی استرس در مچ پایش مجبور شد فصل خود را زودتر از موعد به پایان برساند، همه نشانه هایی وجود داشت که او در بهترین فرم به شروع فصل جدید بازگشت.

او با رسیدن به فینال در اوکلند شروع کرد و سپس در یک مسابقه سه ست خیره کننده به کوکو گاوف باخت. او با اعتماد به نفس اوپن استرالیا را آغاز کرد و پس از سه راند; همانطور که دانه ها در اطراف او ریختند، Svitolina فقط 13 بازی را واگذار کرده بود.

یک مسابقه در دور چهارم او مقابل نوسکووا، تمام تلاش های او برای آماده شدن برای یک دویدن عمیق بیهوده بود زیرا او یکی از واقعیت های بی رحمانه ورزش های نخبه را تجربه کرد: آسیب دیدگی.

در پایان یک بازی افتتاحیه طولانی در برابر نوسکووا، سویتولینا درد در پشت خود احساس کرد. او پس از مسابقه بعدی استراحت پزشکی کرد و سپس، وقتی متوجه شد که به سادگی نمی تواند سرویس دهد، مجبور به کناره گیری شد.

یک ساعت بعد، با وجود اشک در چشمانش، تعجب و ناامیدی خود را از جراحتی که از ناکجاآباد به وجود آمده بود به طور مفصل توضیح داد.

از تبلیغات قبلی خبرنامه رد شوید

او گفت: «فکر نمی‌کنم قبلاً چنین درد طاقت‌آوری داشته باشم.» من قبلاً به دلیل خستگی روز بعد از بازی، چند مصدومیت کمر داشتم، اما این واقعاً از جایی خارج شد. احساس می کردم یکی از پشت به من شلیک کرده است.

اگر نیمه بالایی قرعه کشی زنان هنوز باز نشده بود، تا اوایل بعدازظهر کاملاً رایگان برای همه بود. اندکی پس از بازنشستگی سویتولینا، دایانا یاسترمسکا، بازیکن مقدماتی اوکراینی، ویکتوریا آزارنکا قهرمان دو دوره را 7-6 (8-6)، 6-4 با عملکردی پرشور در راد لاور آرنا حذف کرد.

با جدایی آزارنکا، یک فینالیست برای اولین بار در نیمه اول قرعه کشی اوپن استرالیا امسال وجود خواهد داشت. ژنگ کوین ون، نفر دوازدهم، بالاترین رده بندی را در نیمه اول باقی مانده است.

در شروع یک فصل تازه و جدید، به نظر می‌رسید سلسله مراتب واضحی در صدر تنیس زنان ایجاد شده بود، زیرا بازیکنان برتر، به رهبری ایگا سویتک و آرینا سابالنکا، به طور پیوسته عمل کردند. با این حال، به همان سرعتی که برقرار شد، نظم از هم پاشید.

نیمه اول اولین تورنمنت گرند اسلم سال بازگشت به یک تور قدیمی مورد علاقه WTA بود: هرج و مرج خوشمزه و سرگرم کننده.

نوسکووا، که مسئول بزرگترین شکست این مسابقات در برابر Swiatek بود، گفت: “این اولین گرند اسلم سال است.” بدیهی است که حفظ موقعیت خود و بازی آنچه که باید برای همه، به ویژه تیم های برتر، بسیار دشوار است. اما بدیهی است که در چنین تورنمنتی هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد.”

در مرحله یک چهارم نهایی، نوسکووا و یاسترمسکا شاهدی زنده بر احتمالات بی پایانی خواهند بود که هر قرعه کشی برای کسب جایگاه در مرحله یک چهارم نهایی اوپن استرالیا با هم رقابت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *