نوری با وجود شکست در اوپن استرالیا مقابل زورف از تکامل بازی خود راضی است | اوپن استرالیا 2024

کامرون نوری بیشتر دوران حرفه ای خود را صرف لذت بردن از سبک فیزیکی و دفاعی بازی کرد که به او انگیزه می داد. توانایی او در کوبیدن هر بازیکنی در غبار در هر روز.

با این حال، این هفته در ملبورن پارک، نوری چیز بیشتری را نشان داد. او با آزادی و تنوعی دوباره بازی کرد که بازی او را ارتقا بخشید، همانطور که در هنگام رویارویی با یکی از بهترین بازیکنان جهان نشان داد قبل از باخت 7-5، 3-6، 6-3، 4-6، 7-6 (3) ) مقابل الکساندر زورف، نفر ششم در دور چهارم اوپن استرالیا.

نوری گفت: “این ناامید کننده است، اما فکر می کنم خوب است بدانید که من فقط به دنبال راه هایی برای تکامل بازی خود هستم.” «بله، من با او رو در رو بودم و فکر می‌کنم این نشان می‌دهد. سرانجام، سال گذشته در وین، به معنای واقعی کلمه تحت تأثیر او قرار گرفتم و توانستم رویکردی کاملاً متفاوت را در پیش بگیرم.”

نبرد 4 ساعت و 5 دقیقه ای پایان یک تورنمنت درخشان برای نوری، نفر نوزدهم، در اولین حمله خود به هفته دوم در ملبورن بود. قابل ذکر است که او این کار را با بازی آزادتر و فعالتر انجام داد و هم در حمله خود شرکت کرد و هم توانایی خود را برای پیشروی به سمت تور و قطع کردن با شوت های خاموش نشان داد.

در اواسط مسابقه، یک معترض در حمایت از مردم فلسطین با پرتاب اعلامیه هایی به داخل زمین بازی را برای مدت کوتاهی قطع کرد. آنها «جنایت های جنگی و نسل کشی» و «فلسطین آزاد» را می خواندند. معترض توسط سایر تماشاگران از زمین مسابقه خارج شد.

نوری برای دومین بار در همین تعداد بازی برای یک بازی بسیار دشوار مقابل بازیکنی که رکورد شکست ناپذیری مقابل او داشت به میدان رفت. پس از شکست درخشان یازدهمین نفر، کاسپر رود، که در هر سه مسابقه قبلی پیروز شده بود، خود را در برابر زورف دید که در هر چهار مسابقه ATP در ست های متوالی شکست خورده بود.

اگرچه نوری با ارائه سرویس خوب بازی را باز کرد، سرویس قدرتمند زورف فشار کافی برای مقاومت به او وارد کرد. فقط چند سرویس لوس گیم طول کشید تا نوری در یک ست عقب بیفتد و یک استراحت با نتیجه 7-5 و 3-2 عقب بیفتد. اما نوری با یک بازی برگشت عالی پاسخ داد و برای بقیه ست در خط مقدم شکوفا شد. او عالی خدمت کرد، فورهند را به سمت پایین هدف گرفت و فورهند متزلزل زورف را هدف گرفت.

پاسخ زورف به سرعت در ست سوم آمد. او دوباره تسلط خود را بر روی سرویس برقرار کرد و با بازی های سرویس خود به راحتی مقابله کرد و نوری را مجبور کرد تا هزینه سرویس ضعیف دیگری را بپردازد تا 2-1 پیش بیفتد.

یک ست پس از شکست، نوری بهترین تنیس خود را در ست چهارم انجام داد. او یک بار دیگر وارد خط اصلی شد و تبادلات را دیکته کرد و تهاجمی خود را با دراپ شوت های ظریف و یورش های هوشمندانه به تور ترکیب کرد.

در جریان مسابقه مردان بین الکساندر زورف و کامرون نوری، یک معترض جزوه هایی درباره فلسطین آزاد به داخل زمین پرتاب می کند. عکس: Martin Keep/AFP/Getty Images

سپس ست پایانی فرا رسید. هر بار که زورف هل می داد، نوری پاسخ می داد. ابتدا زورف را در یک مسابقه تماشایی با نتیجه 3-3 مهار کرد و با تهاجمی بی امان سه بریک پوینت را قبل از انجام سرویس حفظ کرد. سپس، 0-30 در 5-5، نوری با شرایط خودش از ورطه بیرون آمد و یک تای بریک قاطع را مجبور کرد.

پس از یافتن تعادل عالی در حمله خود در بیشتر بازی، سطح نوری در مهمترین لحظات سقوط کرد. او شروع به بازی دراپ شات های زیادی کرد، دو ضربه متوالی را از دست داد، سپس در نتیجه 5-2 دو خطا کرد. در مواجهه با چنین فرصت بزرگی در یک لحظه مهم، زورف، با تمام تجربه‌اش، نیازی به تشویق بیشتر برای به پایان رساندن بازی نداشت.

چهار ساعت پس از ورودش، نوری مارگارت کورت آرنا را با تشویق شدید ترک کرد. او فصل گذشته را با خستگی به پایان رسانده بود و در آستانه مسابقات آزاد استرالیا از ناحیه مچ دست آسیب دید. با وجود این مشکلات، نوری فرم خود را در راندهای اولیه پیدا کرد و از آن زمان تاکنون برخی از بهترین تنیس های زندگی خود را بازی کرده است. به این ترتیب او خود را برای یک فصل عالی قرار داد.

در همین حال، زورف، علیرغم اینکه دادگاه جنایی برلین پیش از بازی دور اول او فاش کرد که این بازیکن آلمانی در اواخر امسال به دلیل آزار فیزیکی دوست دختر سابقش برندا پاته آ، که مادرش است، با محاکمه عمومی روبرو خواهد شد، به پیروزی خود ادامه می دهد. فرزند او . زورف این اتهامات را رد می کند.

زورف در مرحله بعدی با کارلوس آلکاراز روبرو می شود که بهترین بازی خود در این مسابقات را انجام داد و شماره 2 میومیر کچمانوویچ را 6-4، 6-4، 6-0 شکست داد. آلکاراز با پیروزی خود چهارمین مرد جوانی است که به هر چهار مرحله نیمه نهایی گرند اسلم راه یافته است.

در دیگر مرحله یک چهارم نهایی نواک جوکوویچ با تیلور فریتز، دانیل مدودف با هوبرت هورکاچ و یانیک سینر با آندری روبلف دیدار خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *