دفتر شهردار لندن کنترل تصمیم گسترش ویمبلدون را در دست گرفت | ویمبلدون

دفتر شهردار لندن مسئولیت تصمیم گیری در مورد تصویب طرح بحث برانگیز باشگاه تنیس روی چمن سراسر انگلستان برای ساخت و ساز در پارک های فهرست شده درجه II* برای گسترش مسابقات قهرمانی گرند اسلم ویمبلدون را بر عهده گرفته است.

سخنگوی شهرداری روز دوشنبه گفت: “این یک برنامه برنامه ریزی مهم است که برای کل لندن اهمیت دارد.” بنابراین، معاون شهردار دستورالعملی را بر اساس بخش 7 قانون برنامه‌ریزی شهر و کشور (شهردار لندن) صادر کرده است که به آن دستور می‌دهد تا مرجع برنامه‌ریزی محلی برای تصمیم‌گیری در مورد درخواست باشد. جلسه استماع کامل برنامه ریزی در زمان مناسب برگزار خواهد شد.»

AELTC، این بود از سال 1877 مسابقات قهرمانی را اجرا کرده استاو به دنبال مجوز برای ساخت یک زمین نمایشی 10 طبقه با 8000 صندلی و 38 زمین چمن دیگر در پارک ویمبلدون است، اما مبارزان آن را به عنوان یک “مجتمع تنیس صنعتی” محکوم کردند.

پیشنهادات برای تقریباً سه برابر کردن اندازه زمین های قهرمانی تنیس از 17 هکتار (42 هکتار) به 46 هکتار توسط شورای مرتون تأیید شده بود اما توسط شورای همسایه Wandsworth رد شد.

پارک ویمبلدون که توسط Capability Brown در قرن هجدهم طراحی شد و به ویژه محافظت می شود “زمین باز کلان شهر”این هر دو بخش را در بر می گیرد، بنابراین برای پیشبرد برنامه ها باید توسط هر دو شورا تصویب می شد.

مرتون این تصمیم را به اداره لندن بزرگ (GLA) ارجاع داد. این تصمیم رسماً بر عهده شهردار لندن، صدیق خان است، که با این حال به دلیل ابراز حمایت علنی از توسعه در سال 2021، کناره گیری کرد.

ژول پایپ، معاون شهردار لندن تصمیم گرفته است که کنترل را در دست بگیرد برنامه دوشنبه در جلسه برنامه ریزی شهردار.

بیش از 16000 نفر الف را امضا کرده اند دادخواست برای “نجات پارک ویمبلدون” و شوراها 2000 نامه مخالفت دریافت کردند. استفان هاموند، نماینده محافظه‌کار محلی و فلور اندرسون، نماینده حزب کارگر نیز برای مخالفت با برنامه‌های AELTC متحد شده‌اند.

اندرسون، نماینده پارلمان پوتنی، روهمپتون، ساوتفیلدز و واندسورث تاون، گفت: «من به مدت سه سال در کنار ساکنان، علیه این پیشنهادات مبارزه کرده‌ام. طرح های فعلی برای دسترسی عمومی به فضاهای سبز، ریه های لندنی ها و محیط زیست ما مضر است.

GLA یک سازمان محلی پیشرو در جهان است که سلامت لندنی ها و محیط زیست ما را در اولویت قرار می دهد. من امیدوارم که آنها به تنیس ویمبلدون بگویند که باید به تخته قرعه کشی برگردند.

دبورا جوانس، رئیس AELTC، از تصمیم شهرداری برای بررسی این درخواست استقبال کرد. او گفت: «پیشنهادات ما یکی از بزرگترین تحولات ورزشی را برای لندن از زمان المپیک 2012 به ارمغان خواهد آورد. این رویداد مسابقات مقدماتی محلی را با سایر گرند اسلم‌ها هماهنگ می‌کند و تضمین می‌کند که ویمبلدون یکی از بهترین رویدادهای ورزشی در جهان باقی بماند.»

ژوانز گفت که برنامه های این باشگاه “مزایای جامعه را در تمام طول سال باز می کند، از جمله یک پارک جدید 23 هکتاری ایجاد شده در زمینی که بیش از 100 سال برای عموم غیرقابل دسترس بوده است.”

از تبلیغات قبلی خبرنامه رد شوید

“حفاظت از آینده مسابقات قهرمانی، و همچنین افزایش قابل توجه فضای سبز در دسترس عموم، یک برد برد برای لندنی ها است و بدون شک نشان می دهد که لندن پایتخت ورزشی جهان است.”

ایین سیمپسون، رئیس گروه کمپین Save Wimbledon Park (SWP) نیز از این اعلامیه استقبال کرد. او گفت: جالب اینجاست که همه احزاب سیاسی مخالفت خود را با برنامه های AELTC اعلام کرده اند. SWP از سه سال پیش با این برنامه مخالفت کرده است. ما از AELTC خواسته‌ایم که با ما، با جوامع محلی خود صحبت کند – زمان آن رسیده است که آنها در این باره تجدید نظر کنند.

نزدیک به 300 درخت برای فعال کردن طرح های ساخت و ساز AELTC که برخی از مردم محلی آن را “اکوسیدی سازمانی” توصیف کرده اند، حذف خواهند شد. این باشگاه گفت که بیشتر درختان “کیفیت پایین” داشتند و قول داد 1500 درخت جدید بکارد.

AELTC در سال 1993 تصمیم گرفت تا به پارک ویمبلدون گسترش یابد، زمانی که مالکیت زمین را به مبلغ 5.2 میلیون پوند از شورای مرتون خریداری کرد. اما او پیمانی را امضا کرد که در آن موافقت کرد «از (زمین) به جز برای مقاصد تفریحی یا تفریحی یا به عنوان فضای باز استفاده نشود».

این باشگاه زمین را به باشگاه گلف ویمبلدون پارک اجاره داد تا سال 2018، زمانی که رئیس آن گفت که می ترسید اگر مسابقات قهرمانی SW19 از رقبای نیویورک، پاریس و ملبورن عقب بیفتد و امکانات بیشتری برای بازیکنان و تماشاگران ارائه نکند، عقب بیفتد. او گفت که واضح ترین مکان برای گسترش، باشگاه گلف بود.

با این حال، اجاره باشگاه گلف در زمین تا سال 2041 ادامه داشت، بنابراین AELTC نتوانست زمین را برای 23 سال دیگر پس بگیرد. باشگاه تنیس به اعضای باشگاه گلف 65 میلیون پوند پیشنهاد داده است تا باشگاه خود را زودتر واگذار کنند. معلوم شد که برای هر یک از اعضا، از جمله پیرز مورگان، آنت مک‌پارتلین و دکلان دانلی و گاس اودانل، منشی سابق کابینه، 85000 پوند درآمد بادآورده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *