ورزش نمی تواند از آسیب های ناشی از توافقات با عربستان دوری کند | سیاست ورزشی

منتماشای گفتگو به جلو جذاب بود. در تابستان 2022 در باشگاه سنتوریون در هرتفوردشایر، آری فلیشر، سخنگوی سابق کاخ سفید مجبور شد فریادهایی را تحمل کند که در آن از او پرسیده شد که آیا از طریق ارتباط با LIV Golf “دیه را می پذیرد”. بزرگ‌ترین نام‌های گلف اروپا – با ناراحتی – روی یک سکو نشستند، زیرا مجبور بودند در توری که عربستان سعودی بودجه آن را تامین می‌کرد، از جدایی‌شان دفاع کنند.

همان مشکلات در سنت جیمز پارک زمانی که صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی سهام کنترلی باشگاه را در پایان سال 2021 خریداری کرد، تکرار شد. در حالی که هواداران فریاد می زدند و در مورد کاهش در دوره مایک اشلی فریاد می زدند، در جای دیگری در بریتانیا ناراحتی وجود داشت. موسسه ورزشی که تحت طلسم یک رژیم خودکامه قرار گرفته است که ذاتاً با قتل عام جمال خاشقجی مرتبط است.

جان رام ماه گذشته زیر پرچم LIV ظاهر شد. اگر کمی خراش جدی انجام می دادید، ممکن بود تحلیلی از معنای تسویه حساب گزاف قهرمان مسترز از نظر اخلاقی پیدا کرده باشید. ژوئن گذشته، تورهای جهانی PGA و DP اعلام کردند که با سعودی‌ها را ببوسند و صلح خواهند کرد. یک ضرورت مالی به جای یک تجلی متقابل. با این خبر، به نظر می‌رسید که گلف مجموعاً تصمیم گرفت که رحم یا هر کس دیگری که دلار سعودی را برد، می‌تواند با وجدان راحت این کار را انجام دهد.

تور PGA به شدت در تلاش است تا با PIF به توافقی دست یابد که به رویدادهای مهم اجازه دهد بار دیگر رام و همکاران را به نمایش بگذارند. اگر طرح بزرگ گلف با شکست مواجه شود، LIV به مخالفت سودآور با وضعیت موجود ادامه خواهد داد. روایت در مورد ورزش و تجارت است. حقوق بشر که زمانی نقطه مرجع خودکار برای همه چیز عربستان سعودی بود، به سختی یک تفکر بعدی است. گلف بازان می توانند منبع روز پرداخت خود را در ذهن خود تطبیق دهند، اما دیگر با نظارت عمومی در مورد موضوع مشابه مواجه نمی شوند.

در نیوکاسل، بحث بر سر این است که آیا ادی هاو می تواند شغل خود را حفظ کند یا اینکه آیا بحران مصدومیت و خواسته های مرتبط با لیگ قهرمانان به این معنی است که سرمربی به طور قانونی شرایط مناسبی برای جایگاه دهم در لیگ برتر دارد. خوب است که هاو مجبور نیست با اربابان بی رحم سر و کار داشته باشد. هواداران نیوکاسل به وضوح از اینکه قوانین بازی جوانمردانه مالی مانع از این می شود که باشگاه پول بیشتری برای بازیکنان خرج کند، ناامید هستند. حتی سعودی ها هم نمی توانند از آن اجتناب کنند.

رافائل نادال سفیر فدراسیون تنیس عربستان سعودی شد. اولین دوره مسابقات اسنوکر جهان در فصل ریاض در ماه مارس برگزار خواهد شد. ظاهراً سالن‌های بیلیارد به طور همزمان در سراسر کشور پرواز خواهند کرد. با بازگشت به گلف، R&A بحث در مورد تأمین مالی پروژه ها در پادشاهی را با این زیرمطلب واضح تأیید کرده است که اگر ثروتی وجود داشته باشد، هیئت حاکمه ترجیح می دهد بخشی از آن را بخواهد. انتقال جردن هندرسون به آژاکس یک شرمساری جزئی برای لیگ برتر عربستان – و همچنین شرمساری بزرگتر برای هافبک انگلیسی – بود، اما زمانی که نام بزرگ بعدی با 30 میلیون پوند در سال به بازار بیاید، این اتفاق بی اهمیت خواهد بود. جام جهانی 2034 زمانی که نوجوانی که به دلیل ابراز حمایت از زندانیان سیاسی به 18 سال زندان محکوم شده است، هنوز بیش از یک سوم دوران محکومیت خود را سپری می کند، قطعی به نظر می رسد.

رافائل نادال با سفیر فدراسیون تنیس عربستان موافقت کرد. عکس: ترتیوس پیکارد/AP

چند روز گذشته به عنوان یادآوری این موضوع بوده است که این ورزش دقیقاً ممکن است به چه چیزی وارد شده باشد. این کشور صرفاً با عربستان سعودی مرتبط نیست، بلکه در برخی موارد با آن مرتبط است. تخمین زده می شود که عربستان سعودی بیش از 6 میلیارد دلار برای معاملات ورزشی هزینه کرده است. این همیشه یک رقص خطرناک به نظر می رسید.

یاسر الرمیان رئیس نیوکاسل یونایتد است. او مردی است که تقریباً به تنهایی، با تصمیم گیری در مورد اینکه PIF عربستان می‌تواند این تأسیسات را در اختیار بگیرد، انقلابی در گلف نخبگان ایجاد کرد. بر اساس گزارش ها، رمیانی به دلیل “اجرای دستورات” ولیعهد عربستان سعودی، محمد بن سلمان، با “قصد سوء” در کانادا با شکایت 58 میلیون پوندی روبرو خواهد شد. پول بی ربط است؛ هزینه های بالقوه شهرت برای ورزش های بی شماری اگر این مورد از بین برود اینطور نیست.

LIV و نیوکاسل سوالات مربوط به این موضوع را به PIF منحرف کرده اند، که تا کنون چیزی برای گفتن نداشته اند. این اتهامات مدعی است که رمیانی با هدف “آسیب زدن، ساکت کردن و در نهایت نابودی” خانواده دکتر سعد الجبری، رئیس سابق اطلاعات پادشاهی، اقدام کرده است. شاکیان ادعا می کنند که رومایان “مستقیم” در کارزاری که بیش از سه سال علیه الجابری به طول انجامید، دست داشته است. این دقیقاً چیزهای شهر اسباب بازی نیست. تعجب آور نیست. حتی تاریخ اخیر بیان کرده است که ورزش غاز تخم‌گذاری طلایی به دلایل نادرست علاقه زیادی به خود جلب می‌کند. البته اگر مردم به اندازه کافی مایل بودند که توجه کنند.

از تبلیغات قبلی خبرنامه رد شوید

لیگ برتر اصرار داشت که “ضمانت های الزام آور قانونی” دارد که پادشاهی عربستان سعودی نیوکاسل را کنترل نخواهد کرد. قبل از شروع صلح گلف، سعودی ها استدلال کردند که رمیه و صندوق تحت کنترل او باید از ارائه مدارک در جریان اختلافات حقوقی بر اساس مصونیت حاکمیتی در امان باشند. برخی از باشگاه های لیگ برتری دست به دامان خود شده اند اما همانطور که گفتیم این موضوع اساسا از بین رفته است. بیایید روی VAR تمرکز کنیم.

تارنما reprieve.org گزارش می دهد که حداقل 172 نفر در سال 2023 در عربستان سعودی اعدام شده اند. آیا این یک معامله عادلانه برای ارزش ورزشی است؟ عفو بین الملل همچنان به ابراز نگرانی ها ادامه می دهد. فلیکس جیکنز، رئیس کمپین‌های اولویت‌دار بریتانیا و افراد در معرض خطر، می‌گوید: «در حالی که بی‌امان بودن شست‌وشوهای ورزشی عربستان به این معنی است که اخیراً مسائل حقوق بشری به امضای نام‌های بزرگ و در رویدادهای معتبر تبدیل شده است، ارزیابی ما این است که این یک موضوع است. وضعیت نسبتاً فرار و آونگ می تواند به سرعت به عقب برگردد.

ما اخیراً اخبار بسیار ناراحت کننده ای در مورد ادعای دخالت رئیس نیوکاسل یونایتد و LIV Golf در نقض جدی حقوق بشر دریافت کرده ایم، چیزی که در حال حاضر در حال بررسی است. با وجود پر زرق و برق عکس های ورزشی و رویدادهایی که به دقت در ریاض و جاهای دیگر برگزار شده اند، وضعیت حقوق بشر هنوز در کشور وخیم است. با ادامه بدتر شدن وضعیت حقوق بشر در عربستان سعودی، تقریباً تصادفی نیست که ماشین لباسشویی ورزشی سعودی اخیراً در سطوح فزاینده ای از شدت کار می کند.

آه، شستشوی ورزشی. زمانی یک موجود زنده بود. آخرین حضور رومایان در کانون توجه نشان می دهد که او واقعاً عاقلانه نبوده است که به سمت دیگری نگاه کند. ورزش ممکن است به سادگی در عمق بیش از حد باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *