هافبک احیا شده یورگن کلوپ در رقابت قهرمانی لیورپول پیشرو است | انبار مهمات

بازیکن هفته

پس از یک ماه بدون پیروزی، آرسنال برگشت و کریستال پالاس را با نتیجه 5-0 شکست داد. گابریل ماگالهاس او به آرسنال برتری داد (و عملاً بازی را در دقیقه 11 به پایان رساند) زمانی که با سر به کرنر پرتاب دکلان رایس اشاره کرد. تقریباً مثل اینکه مدافع میانی به اندازه کافی از مهاجمان تیمش به ثمر نشسته بود و به همین دلیل نقش گلزن را برعهده گرفت. چرا میکل آرتتا وقتی گابریل را برای انجام کار در اختیار دارد، به دنبال یک مهاجم جدید باشد؟

شنبه بهترین عملکرد گابریل در این فصل تا به امروز بود. او کل بسته بود: یک رهبر، یک سنگ در خط عقب و یک حضور وحشیانه در هوا.

در تصویر بزرگتر، برتری فردی گابریل تنها بخش کوچکی از چیزی است که آرسنال برای ماندن در رقابت قهرمانی به آن نیاز دارد. این برد روی کاغذ چشمگیر به نظر می رسید، اما عملکرد آنها بی نقص نبود. توجه داشته باشید، آنها نیازی به بهترین بازی خود نداشتند. تنها کاری که آنها باید انجام می دادند این بود که با توجه به اینکه تیم روی هاجسون چقدر شکست خورده و گیج به نظر می رسید کافی بود.

آرسنال در طول قهرمانی فصل گذشته تمام شد. برای دوره های طولانی در این فصل، آنها بیش از آنچه استعداد فردی آنها نشان می دهد که باید باشد، خشن تر و بی ریتم بوده اند. شنبه نشان داد که تیم آرتتا هنوز هم می‌تواند ترکیب‌هایی را با هم ترکیب کند که می‌تواند هر حریفی را از هم بپاشد. حفظ این حس اعتماد به نفس و کنترل در ماه آینده برای حفظ یک چالش عنوان بسیار مهم است. مرحله بعدی: یک بازدید دشوار از ناتینگهام فارست. پس از آن، نوبت لیورپول در خانه است، قبل از سفر به وستهم، برنلی و بازی خانگی مقابل نیوکاسل. پنج بازی بعدی – عملکرد و همچنین نتایج – فصل آرسنال را مشخص خواهند کرد.

هدف هفته

وقتی صحبت از آرسنال شد، امارات فقط 10 ثانیه طول کشید تا توپ از این طرف به سر دیگر برسد. در ساعت آن لئاندرو تروسارد یک پایان قوی توپچی ها را در جایگاه سوم قرار داد. اما این تجمع است که شایسته تشویق است:

رایا ➡️ عیسی ➡️ تروسارد 💥

📺 با بنچ کم از بهترین واکنش های حاشیه ای برد شنبه لذت ببرید

– آرسنال (@Arsenale) 22 ژانویه 2024

از توزیع سریع دیوید رایا گرفته تا پاس کاملاً به موقع گابریل ژسوس، یکی از آن حرکات تیمی بود که دیگر ورزش نیست و با هنر هم مرز می شود.

جایزه آندرتیکر برای دراماتیک ترین بازگشت به لیگ برتر

پس از هشت ماه طولانی برای هواداران برنتفورد، یک گلزن قدردانی ایوان تونی او برای اولین بار پس از محرومیت از سوی اتحادیه فوتبال انگلیس به دلیل نقض مقررات قمار به زمین بازگشت. انگار زمان نگذشته بود، تونی اولین گل باشگاهش را – البته در شرایط بحث برانگیز – در پیروزی 3-2 مقابل ناتینگهام فارست به ثمر رساند.

تونی بدون توقعات ظاهر شد، چیزی که زنبورها در حال حاضر به آن نیاز دارند. تیم توماس فرانک در حال مبارزه است، اما بازگشت طلسم در زمان مناسب اتفاق می افتد. قبل از برد شنبه، برنتفورد از هشت بازی اخیر خود در لیگ برتر تنها سه امتیاز کسب کرده بود. از ابتدای فصل، آنها بدون پیشروی تونی از هم گسیخته به نظر می رسیدند، بنابراین جای تعجب نیست که بازگشت او با جوی شبیه رسلمنیا مورد استقبال قرار گرفت. بهترین راه برای هیجان زده کردن هوادارانتان در مورد بازگشت بهترین مهاجمتان موسیقی افسانه ای آندرتیکر با حجم کامل?

در حالی که موسیقی در Gtech Arena غوغا می کرد و مونتاژ دروازه تونی ادامه داشت، به نظر می رسید هیچ کس اهمیتی نمی داد که مهاجم از هر فرصتی استفاده کرده باشد. فرصت عمومی برای لابی کردن برای انتقال در یک باشگاه “بزرگتر” همچنین کسی از برنتفورد توجهی نکرد که تونی ضربه آزاد خود را قبل از منحرف کردن آن در اطراف دیوار جنگل، برگرداند.

بسته به دیدگاه شما، آن را فریب، حیله گری، یا دور شدن از آن بنامید. داور آن را در زمان واقعی از دست داد و VAR نتوانست مداخله کند. فارست به زرنگی تونی به انگلیسی ترین شکل ممکن پاسخ داد: با نوشتن نامه ای قوی.

برنتفورد اهمیتی نخواهد داد که گل ها چگونه جریان می یابند. و آنها امیدوارند که در روزهای پایانی پنجره نقل و انتقالات ژانویه، کرکس ها را دفع کنند تا تونی را تا تابستان حفظ کنند.

جنجال VAR هفته

با ادامه موضوع، اگر چند بار به VAR اشاره نکنیم، جوایز لیگ برتر نخواهد بود. این را به لیست رو به رشد ناسازگاری های این فصل اضافه کنید:

پس از به چالش کشیدن الکسیس مک آلیستر هافبک لیورپول برای اولین بار، جاستین کلایورت از بورنموث او به سمت لوئیز دیاز پرواز کرد و یک تکل بلند روی پای راست دیاز انجام داد. در حالی که بازیکنان لیورپول برای دریافت کارت قرمز فریاد می زدند، VAR آن را خطا ندانست و کلایورت بدون کارت فرار کرد.

کورتیس جونز به طور متوسط ​​اخراج شد بازی تقریبا یکسان مقابل اسپرز در ابتدای فصل همانند جونز، کلایورت روی توپ غلتید. یکی بی پروا در نظر گرفته شد. دیگری ظاهراً بدشانس است. چگونه یک بازیکن کارت قرمز دریافت می کند در حالی که دیگری چیزی دریافت نمی کند؟ لطفاً 2 دلار در شیشه ناسازگاری پل تیرنی.

جایزه “انرژایزر بانی”.

لیورپول جلوتره الکسیس مک آلیستر از برایتون تابستان گذشته به مبلغ 45 میلیون دلار یکی از معاملات سال است.

مک آلیستر بازیگر ستاره در هافبک احیا شده یورگن کلوپ بود، اما در اوایل فصل، عدم تحرک آرژانتینی در پایه خط میانی بخشی از ساختار پرسینگ لیورپول را به خطر انداخت. تیم کلوپ در این فصل به میدان کامل مطبوعاتی بازگشته است. آنها به طور متوسط ​​تنها 7.51 پاس در هر اقدام دفاعی دریافت می کنند، که معیاری برای شدت پرسینگ یک تیم است که با اختلاف شدیدترین رقم در لیگ است.

مک آلیستر معمولاً در بالاترین سطح زمین برایتون بازی می‌کرد و تلاش می‌کرد تا خود را با خواسته‌های سبک کلوپ وفق دهد. مصدومیت ها و محرومیت ها او را از تیم خارج کرد و او شروع به یافتن پای خود کرد. با قرار گرفتن واتارو اندوس در نقش مک آلیستر، لیورپول توانست فشار را بیش از پیش افزایش دهد و تیم هنگام تعقیب حریف متعادل تر به نظر برسد.

اما عملکرد مک آلیستر در مقابل بورنموث نشان داد که چرا او هدف اصلی کلوپ در تابستان بود – و چرا از او خواسته شد نقش عمیق تری را که فابینیو و جردن هندرسون خالی کرده بودند، ایفا کند. کلوپ پس از بازی گفت: “او از هر شش نفر بهتر است.” او در برایتون شش بازی ساده بازی نکرد، اما بازیکن فوق العاده باهوشی است. فوق العاده باهوش و تا زمانی که بتوانید یک ترکیب فشرده ایجاد کنید، او یک شش نفر استثنایی است.”

علیرغم عدم ثبت گل یا پاس گل در روز یکشنبه، مک آلیستر در پیوند دادن بازی از خط میانی تأثیرگذار بود زیرا بورنموث تلاش می کرد تا بالاتر از زمین حرکت کند. و اعتماد به نفس این هافبک به تیم کلوپ اجازه داد تا پرس کند بیشتر و بیشتر شدیدتر از آنها حتی در پرحاشیه ترین مرحله خود در این فصل.

لیورپول در بالاترین میزان خود در فصل مقابل بورنموث پرس می کرد و تنها 5.61 پاس در هر اقدام دفاعی می داد. با بیرون رفتن محمد صلاح و ترنت الکساندر-آرنولد، برنامه بازی کلوپ واضح بود: توپ را در بالای زمین به دست آورید و اجازه دهید ساختار تیم به عنوان خالق اصلی عمل کند.

فشار لیورپول مقابل بورنموث عکاسی: StatsBomb

چنین فشار شدیدی از جلو تنها زمانی می تواند کار کند که یک پایه پایدار در پشت وجود داشته باشد. مک آلیستر مدتی طول کشید تا در آنجا مستقر شود. اما عملکرد او مقابل بورنموث همان چیزی بود که لیورپول در تابستان امسال با او به خدمت گرفت.

اجرای «خیلی نزدیک، در عین حال خیلی دور» هفته

آیا تا به حال میم را دیده اید که در آن سگ به طور معمول قهوه می نوشد در حالی که اتاق در شعله های آتش است? احتمالا اینطور است دیوید مویس احساس کردم که تیمش گل اول را مقابل شفیلد یونایتد دریافت کرد و سپس در دقیقه 103 (!) گل تساوی را دریافت کرد.

مویس از تصمیم دیرهنگام پنالتی که باعث شد شفیلد یونایتد نتیجه را 2-2 کند عصبانی بود. اما او باید به همان اندازه از ناتوانی تیمش در یافتن برتری خشمگین شود. پیش از این وستهام در یک ماه و نیم بازی لیگ برتر گلی دریافت نکرده بود. آنها با دو گل مقابل تیم شفیلد یونایتد که در تمام فصل تا یکشنبه فقط 15 گل به ثمر رسانده بود، به میدان رفتند. به همان اندازه نگران کننده: شفیلد یونایتد در دیدار گل های مورد انتظار، عمدتاً به لطف پنالتی دیرهنگام الیور مک برنی، پیروز شد.

مویس می‌تواند مصدومیت ادسون آلوارز و لوکاس پاکتا را به‌عنوان دلیلی که تیمش در میانه میدان غرق شد، ذکر کند – و غیبت محمد کودوس (در جام ملت‌های آفریقا) بازی هجومی تیم را تضعیف کرد.

تیم مویس همچنان ششم است. آنها هویتی قوی و متمایز دارند: آنها موقعیت‌های زیادی را از ضربات ایستگاهی ایجاد می‌کنند و بر لحظات جادوی فردی تکیه می‌کنند تا فرصت‌ها را در یک سوم نهایی باز کنند. اینها همه ویژگی های یک تیم معمولی مویس هستند. چه چیزی نیست: نقص در تمرکز در دفاع و شکست در نبرد در خط میانی.

با وجود تمام موفقیت‌هایش در این فصل، وستهام همچنان فرصت‌های بسیار زیادی را از دست می‌دهد – و فرصت‌های بسیار خوبی هم. طبق آمار StatsBomb، آنها به طور متوسط ​​1.81 پرتاب آزاد در هر 90 نفر هستند. این آنها را در صدک 82 در میان تیم های لیگ برتر قرار می دهد. و اکثریت قریب به اتفاق این موارد به جای اینکه تیم توسط تیم‌های تهاجمی خلاق از هم بپاشد، از جابجایی‌ها اتفاق می‌افتد. آنها 0.64 رنج می برند روشن هر 90 شوت ضد حمله، کمترین امتیاز در لیگ.

وارد شوید: کالوین فیلیپس. شنیده ها حاکی از آن است که وستهم در تلاش برای تکمیل قرارداد قرضی هافبک فراموش شده منچسترسیتی است. اگر آنها از خط پایان عبور کنند، فیلیپس باید تعادل و کنترل بیشتری را در خط میانی وستهام به ارمغان بیاورد. بدون آن نوع حضور تثبیت‌کننده، مویس با علم به اینکه تیمش به دریافت فرصت‌های ارزشمند ادامه می‌دهد، می‌تواند در مسابقات بازی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *